Så kan det gå.

Nu sitter jag på bussen till centralen efter en dramatisk dag i stallet. Egentligen var den nog inte så dramatisk som jag gör det till, jag har nämligen en tendens till att stressa upp mig och bli hysterisk över små saker. Som det som hände i stallet idag

Jag gick ut i hagen för att hämta Carras. Tar på honom stigbettet och börjar gå. Då han hoppar som ett jävla monster över diket som är i hagen (som man måste ta sig över beroende på vilken sida av det hästarna är på) så tänkte jag att jag försöker ta det lite lugnt där så han inte hoppar på mig. Men då stannar hästen och vägrar hoppa! Jag smackar och smackar men inget händer. Tillslut kastar han sig bakåt och skenar iväg, med stigbettet och grimskaftet på. Så jag gick mot honom och svor och var inte ett dugg glad. Så jag hämtade honom och försökte igen. Eftersom både P2 och Maiga då hade hoppat över till andra sidan så hoppade han också över men hade inga planer på att stanna efter hoppet. Så förbannad gick jag efter en skenande häst, igen, som hade grimskaftet fladdrande efter. Inte bra. Dessutom hade jag börjat blöda på mitt finger, jag tror att det fastnade på något sätt i grimskaftet. När jag kom in i stallet och tog av stigbettet såg jag att det var blodigt och blev helt hysterisk. Jag fattade ju att han hade trampat på det och gjort illa sig i munnen och det var jag beredd på efter incidenten i hagen, men jag räknade inte med blod! Jag smsade Malin och frågade vad jag skulle göra och hon sa att jag kunde rida som vanligt så skulle hon kolla det imorgon. Men när jag hade tränsat så började han gapa och veva runt med tungan så jag kunde se att han hade ett, enligt mig, stort jack i tungan. Så jag försökte ta det lite lugnt när jag red. Och det gick superbra! När jag ridit klart så märker jag att han har dreglat/skummat mycket och det var blodigt. Tror ni jag var hysterisk då eller!? Det blev i alla fall bra tillslut. Han betedde sig precis som vanligt och verkade inte direkt lida av det. Så det slutade väl ganska bra ändå. Men mitt finger gör ont.

https://cdn1.cdnme.se/4147559/7-3/pic_51bb06d5ddf2b31eebecd40c.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/4147559/7-3/pic_51bb06e3ddf2b31edde548bd.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/4147559/7-3/pic_51bb06e8ddf2b31ecfebced0.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0