Avramling nr 1.

Dagens pass gick super bra! körde mycket olika små övningar så att han fick jobba och tänka ordentligt. Innan jag skrittade av honom så skulle jag hoppa några väldigt låga hinder. Hoppade först tre gånger på ett hinder i det ena varvet och det gick super bra. Sedan bytte jag varv och skulle hoppa ett annat hinder. Hoppet gick bra men några meter efter hindret gick det däremot inte lika bra. Jag red så att vi liksom skulle byta varv efter hindret, och så får jag för mig att vi ska rida det andra varvet. Så det slutade med att Carras galopperade rakt mot väggen och fick typ kasta sig åt ena hållet och det gjorde att jag hängde på sidan av honom och det ända som höll mig kvar på honom var att jag höll i väggen. Medan jag hängde där och gjorde allt jag kunde för att kravla mig upp på ryggen på honom igen, så stod Malin och skrek "Sitt kvar! Sitt kvar! Sitt kvar!". Men att jag höll i väggen och lutade mig så mycket gjorde ju såklart att han flyttad på sig, från väggen, vilket resluterade i att jag låg på backen. Haha. 
Ramla av en häst på över 170cm. Check!


Att ramla av är inget som jag är särskilt rädd att göra, men just när Carras är så extremt stor så blir man ju lite skraj av tanken. Men det gick ju bra i alla fall. Slog i höften lite i backen, men det gjorde inte alls ont efteråt.

Både mamma och Amanda filmade när jag red, så jag har några videos, men jag har inte lyckats få över de till datorn än. Ska se till att fixa det imorgon så ska ni få se när jag både rider och ramlar av. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0